מהי יוגה?

פירוש המילה יוגה מסנסקריט, היא איחוד:

איחוד בין הגוף והנפש, איחוד בין הרוח לחומר, יוגה הינה כל פעולה הנעשית בריכוז מלא. 
 

למי מתאימה היוגה?
אני מאמינה שכל אחד יכול לתרגל יוגה בכל גיל ובכל שלב בחיים לעולם לא מאוחר מידי לנסות. 
יוגה מתאימה לכל אדם ובכל גיל ניתן להתחיל.

בסטודיו "יוגה עם רותי"  מתרגלים יוגה בסגנונות שונים :

  • האטה יוגה - יוגה קלאסית תרגול תנוחות ותרגילי נשימה.

  • ראג'ה יוגה - תרגול עוצמתי של תרגילי נשימה, תרגילי ריכוז ומדיטציה.

  • אשטנגה ויניאסה - תרגול דינמי של רצפי תנוחות היוגה.

  • יוגה נשית - תרגול מותאם לנשים במעגלי החיים.

  • יוגה בהריון - יוגה לנשים הרות החל משבוע 12.

כל אחד ואחת יכולים למצוא את החיבור ולהתחיל במסע הפרטי בדרך היוגה.


למה לתרגל יוגה? 
תרגול יוגה  באופן קבוע ובהתמדה משפר את איכות החיים במובן הפיזי והרגשי, התרגול הקבוע נותן

דיספלינה, מעניק לנו בריאות, ועוזר לתקן את הליקויים השונים בגוף הפיזי. 
היוגה משלבת תנועה ונשימה תוך כדי עבודה על חיזוק  והגמשת השרירים וריכוך המפרקים,

חיזוק והגמשת עמוד השדרה.

 

תרגול יוגה באופן קבוע יכול בהחלט לסייע לתיקון בעיות גב, איזון הגוף, שיפור הריכוז ושחרור ממתחים.

התרגול מובנה באופן שעובד על כל חלקי הגוף. הנשימה מסייעת להביאנו למצב תודעה שונה, תרגול פראנימה מביא שקט להכרה ומסייע לנו לנקות ולהשתחרר מרעשים פנימיים המלווים אותנו זו דרך נפלאה לשפר באופן משמעותי את איכות החיים והבריאות של כל אדם.


ליוגה זרמים שונים המתאימים לכל אדם ולכולם מטרה אחת:

הכרה עצמית מושלמת, על ידי תרגול קבוע, במסירות ואמונה ניתן לחוות בריאות מושלמתחיוניות, איזון, שמחה, ושקט אשר יוקרנו על הסביבה כולה.


מזמינה אתכם לקחת הפסקה מהמרוץ, לשפר את איכות חייכם, בואו להכיר את היוגה.

 

 

היוגה כאן והיא נשארת

מהו אותו תרגול שנולד לפני אלפי שנים ועד היום מיליוני אנשים בעולם מתרגלים? 
איך זה שבכול כמה שנים פורצת בסערה לחיינו שיטה חדשה? 
הנה הגיע אלינו, ה -תרגול ה -מיוחד ומלא ההבטחות לשמירה על גוף נמרץ, בריא, גמיש וחטוב כשמיד כל מכון כושר/סטודיו מאמצים. הנה גם אצלנו תוכלו לתרגל ולהתנסות בדבר החם הבא באופנת טיפוח הגוף. 

שיטות רבות באו והלכו במרוצת השנים. רובן שורדות רק עד שמגיעה השיטה החדשה הבאה, או הטרנד הסוחף הבא.

לעומתן, היוגה נשארת ואינה מתחלפת כבר אלפי שנים.
לתרגל יוגה זה להיות קשוב לגוף בכל תנועה, לארגן את הגוף באופן מסוים לפני הכניסה לתנוחה. 
לנשום בטכניקת נשימה מיוחדת ששמה את הדגש על תנועה ונשימה יחדיו ולהיות נוכח ברמה המנטאלית לכל ההתרחשות הזו ובאותו זמן להרפות. 
על פי המסורת היוגית, התרגול הפיזי, הנקרא אסנות בשילוב נשימה וריכוז באיברים ספציפיים בגוף, מעוררים את הערוצים האנרגטיים ומאפשרים לאנרגיית החיים המכונה פראנה, לזרום באופן חופשי בגוף ולרפא.
בזכות כך אנו משיגים מרץ, חיוניות, גמישות, הרגשה טובה, איזון וחיזוק משמעותי ביכולת ההתנגדות של הגוף למחלות. כל אלו יחד מביאים בריאות טובה, ויציבות פיזית ומנטאלית. זהו חלק חשוב אבל רק חלק מהעניין. 
התרגול הפיזי מהווה הכנה למצבים הגבוהים של היוגה שהם ריכוז בכל פעולה שאנו עושים מחוץ למזרון. כדי לחוות את אותו ריכוז בכל פעולה, עלינו להתמיד ולתרגל על בסיס קבוע ומבלי לצפות לתוצאות. הן כבר יגיעו ויפתיעו אותנו.


 

שמונה השלבים ביוגה 

 

יאם וניאם הנחיות להתנהגויות חיצוניות ופנמיות
העוזרות למתרגל לבסס עצמו ביוגה, אלו השלבים הראשונים שעל המתרגל לאמץ.

 

אלו  שמונת השלבים של היוגה.

  • יאם- מידות מוסריות לתרגול חיצוני.

  • ניאם – מידות מוסריות לתרגול פנימי טיהור עצמי על ידי משמעת.

  • אסאנה – תנוחות תרגול.

  • פראנאיאמה – שליטה באנרגיית החיים – פראנה, תרגילי נשימה שליטה בקצב הנשימה.

  • פראטיארה – שליטה בחושים שחרור משליטת האובייקטים החושיים בנו.

  • דאהראן – ריכוז פנימי או חיצוני באובייקט. ריכוז בנשימה, בצ'אקרה או בנקודה בקיר.

  • דיאן – ריכוז מושהה לאורך זמן – מדיטציה.

  • סאמהאדי – מצב תודעה גבוה אחדות עם כל היש בבריאה מעבר לדואליות בה אנו חיים.

 

יאם וניאם אלו עקרונות המוסר הבסיסיים של היוגה הרשומים ביוגה סוטרות של פטנג'לי תחת שתי כותרות כלליות יאם וניאם כל אחת משתי הכותרות הללו כוללת חמישה כללים מנחים, עקרונות אלו הם חוקי המוסר לגבי החברה והפרט.
כללי היאם הם אוניברסלים ביישומם וכללי הניאם הם כללי התנהגות אינדוידואלים המתבססים על משמעת עצמית.

 

 YAM

חמישה כללי מוסר אוניברסליים:
 

אהימסה- אי אלימות / אי פגיעה ב 3 רמות -  ברמת הגוף-איני פוגע בשום יצור חי, ברמת הדיבור- איני מרכל ומדבר לא יפה על אחרים, ברמת המחשבה- אם מתגנבת לראשי מחשבה רעה על אדם אחר אני מסלק זאת מיד.

 סאטיה - דבקות באמת – גישה זו אומרת תמיד לנסות לראות את הדברים ולעשות מתוך הגינות מוחלטת. אדם שמימש שלב זה מפתח את הכח לקטוף את פירות הפעולה בלי לפעול כלל המחשבה שלו לבדה המילה שלו לבדה מחייבות את היקום.
 

אסטיה - איסור גניבה / אי צבירה - פירושו לא לקחת שום דבר ששיך לאחר וגם לא לחשוק בדבר שאיננו שלך בזכות. מתוך הבנה שמה שהוא שלך תמיד יגיע אליך בסופו של דבר.
 

בראהמאצ'אריה - איפוק / שליטה בהנאות החושים – לא ליפול למצב של להתמסר להנאות החושים ולתאוותנות לדוגמא אוכל שלא לצורך מין שלא לצורך. כל אלו גורמים לתנועה יורדת של אנרגיה המדגישה את תחושת הנפרדות. 
 

אפאריגראהה - אי חמדנות – כשאדם מגיע לשלמות במעלה זו פירושה לא להיצמד גם למה שהוא כבר שלנו. אי חמדנות המתורגלת באופן מושלם מובילה אותנו לאי צמידות גם לגופנו שלנו. חמדנות או צמידות מגבילה את המיינד לגוף אחד ומטשטשת את האמת לפיה הנשמה במהותה היא אינסופית ונצחית.
 

 

NIAM

כללי התנהגות אינדוודואליים המתבססים על משמעת עצמית.

שאוצ'ה - ניקיון פנימי וחיצוני – זהו לא רק ניקיון פיזי גופני אלא גם לב נקי מהיצמדויות ועיסוקים חסרי תועלת של המיינד הגשמי. ניקיון גופני מתייחס גם לניקיון מחומרים זרים חיצוניים כגון מזון לא טבעי המוכנס לגוף וגם חומרי פסולת שאינם מסולקים כראוי. הניקיון הינו אם כך חיצוני ופנימי, גופני ומנטלי.

סאנטושה - שביעות רצון – תחושת שביעות רצון פנימית חשובה ומונעת מאיתנו לחפש סיפוקים מבחוץ, שביעות רצון והסתפקות תגרום לתחושת שמחה פנימית אמיתית ומתמשכת ונוכל להנות מכל דבר.

 

טאפאס - צניעות/פשטות – כל פעולה צריכה להיות מכוונת, גישת הפשטות והצניעות רחוקה מלהיות גישה נוקשה היא קרובה ברוחה לשביעות רצון פנימית מושלמת. הכוונה מפתחת כח פנימי המתבטא בצניעות.

סוואדהיאיה - לימוד עצמי - הלימוד הנכון של האדם איננו מצוי בספרים או באיסוף מידע אינטלקטואלי אלא הוא מצוי בהרפתקה של גילוי עצמי אך לימוד עצמי פירושו גם במובן עמוק יותר מודעות עצמית.

אישווארה פראנידהאנה – התמסרות לאל, ללא התמסרות לא ניתן להתקדם בדרך המובילה לאלוהים. התמסרות אמיתית היא מאמץ של הלב לרומם עצמו לתודעה שבה האהבה מורגשת, ברורה ומקרינה החוצה.

 

האסאנה – תנוחה של הגוף, תפקידה לחזק ולהגמיש את הגוף, לעזור לנקות אותו, לשחרר מחסימות ולפתוח לזרימה מחודשת ובריאה.

פראניאמה – תרגול הנשימה  תוך כדי תרגול היוגה אנו נמצאים בקשר כל הזמן בין תנועה נשימה ותודעה.

דהרנה - התכנסות החושים  אנו מנסים לתרגל כשתשומת הלב שלנו מופנית אלינו, פנימה. עם הזמן החושים מקבלים משמעות עמוקה, הריח, טעם הזיעה, המבט, הקול, השמיעה.

דהיאנה - מדיטציה מצב ריכוז עמוק אליו מגיעים לאחר תרגול באופן קבוע, מעמיק ורציני.

סמדהי – השלב הגבוה ביותר, מצב שלם, בו האדם חווה הגשמה עצמית, שלמות ושחרור מהאגו.

מה הופך תנוחה פיזית כלשהי לתנוחה יוגית? ומהי אסנה?

חלק מהתנוחות שאנו מבצעים ביוגה מבוצעות גם בתחומי תנועה נוספים כמו התעמלות אומנותית, ריקוד, אקרובטיקה ועוד. אלו תחומים שאינם עוסקים בצד הרוחני.

תשאלו מה ההבדל, כדי שתנוחה תחשב לאסנה? 

את האסנה, עלינו לבצע באופן שונה מכל סוג אחר של פעילות פיזית. על האסנה להיות נינוחה, מאוזנת ולא כוחנית, אסנה מבוצעת ללא השגיות ומתוך התבוננות והפנייה פנימה. תנועה המשלבת בין הנשימה והנעת הגוף של המתרגל אל ביצוע התנוחה תביא לתודעה שקטה. 

אם האסנות מבוצעות כמו כל פעילות גופנית אחרת וההנחיה נותרת טכנית – בעיני נוצר פיספוס משמעותי.

 

המתרגלים יוגה מתעלים את האנרגיה הפנימית (פראנה) והמודעות בכיוון ההפוך לתנועתם הטבעית ומפחיתים בכך את רצף המחשבות, שילוב זה מרחיב ומשקיט את התודעה. מדובר על פעילות פיזית שאינה הישגית במהותה. 

היוגה מייצרת חוייה שונה המשלבת את המכלול של המתרגל, פיזי, רגשי, מנטאלי.

יש מורות/ים טובות/ים מצאו לכם מורה שאיתה/ו תוכלו לחוות את התרגול בשלמותו:

גוף ונפש

תודעה שקטה 

צלילות מחשבה

מיקוד וריכוז המשתלבים כולם יחדיו בהרמוניה.

סטודיו יוגה עם רותי | דודאים 5 אבן יהודה | 052-8232426

 

  • Wix Facebook page